.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناگفته‌های همایش شیرخوارگان حسینی

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، مراسم شیرخوارگان حسینی هر سال در یک جمعه ماه محرم با حضور مادران و طفل‌های شیرخواره آنان برگزار می‌شود، امسال نیز این مراسم در بیش از 2500 نقطه ایران و جهان برگزار می‌شود، به همین مناسبت با داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت‌وگویی را درباره ناگفته‌های برگزاری 10 ساله همایش شیرخوارگان حسینی ترتیب دادیم که در ادامه می‌آید:

 

 

وی با اعلام اینکه مجمع در صدد هست اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعی را با عنوان «علی‌اصغر(ع) حیات کربلا» در آینده‌ای نزدیک برگزار کند، افزود: امیدواریم با بزرگداشت شهادت طفل شیرخواره امام حسین(ع) به وجدان‌ها و عاطفه‌های آزادگان جهان لرزه‌ای انسانی وارد شود.

منافی‌پور ابراز داشت: هدف ما از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در خارج از کشور، ایجاد سؤال کلیدی «بأیّ ذنبٍ قتلت»؛ به کدامین گناه کشته شد؟! برای مادرانی است که این مراسم را مشاهده می‌کنند و اگر بتوانیم فقط واقعه‌گوی کربلا باشیم و در این مهم امانت را رعایت کنیم، قطعاً بهترین خدمت را به بشریت کرده‌ایم.

*واکنش تند رژیم صهیونیستی به مراسم شیرخوراگان حسینی در جهان

وی درباره با تأکید بر اینکه حضرت علی‌اصغر(ع) زنده کننده یاد کربلاست، ادامه داد: هجمه رسانه‌های صهیونیستی به اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی مؤید این مطلب است و آن‌ها بارها مخالفت خود را با برپایی این محفل ابراز کرده‌اند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به اینکه کشته شدن طفل شیرخواره در جریان جنگ نابرابر، خود بازگوکننده چهره پلید جریان باطل است، خاطرنشان کرد: از نظر من جریان باطل در حماسه کربلا اشتباهی را مرتکب شد و آن جنگیدن با طفلی شیرخواره و شهید کردن او به تیر جنگ بود، در حالی‌که امام حسین(ع) با لباس غیر رزم از سپاه باطل، طلب آب کرد. پس بهترین بهانه برای بیداری انسانی و در نهایت بیداری اسلامی پرداختن به این موضوع است.

*اعلام جرم دیوان لاهه علیه مؤسسان مجمع جهانی علی‌اصغر(ع)/ بیانیه‌ای که واتیکان صادر کرد!

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی هیچ‌گونه شعاری از قبیل مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا داده نمی‌شود، افزود: با این حال رسانه‌های صهیونیستی مخالفت خویش را با این جریان نشان دادند، به طوری که دانشگاه سوربن فرانسه ضمن برگزاری کنفرانسی به محکومیت آن پرداخت یا کلیسای روم بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرد که این حرکت باعث رنجش زنان اروپا شده است!همچنین دیوان لاهه علیه مؤسسان مجمع اعلام جرم کرد.

 

 

*«سهم گمشده» فیلمی که واکنش واتیکان رم را آشفته کرد!

منافی‌پور با اشاره به فیلم «سهم گمشده» ساخته حسن نجفی با موضوع حضرت علی اصغر(ع) که در کشور آذربایجان ساخته شده است، بیان داشت: داستان فیلم به روایت پدر و مادری می‌پردازد که نوزاد تازه متولد شده آنها بیمار است، با توجه به اینکه پدر در گذشته نذر کرده اگر فرزندش پسر بود، لباس علی‌اصغر(ع) بر او تن کند، نوزاد شیرخواره را به تهران می‌آورد و در نهایت سکانس پایانی فیلم مصلای تهران را به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: هنگامی که حسن نجفی از سوی واتیکان همراه با سایر کارگردان‌های مذهبی در رم حضور می‌یابد، این فیلم پخش می‌شود و در آنجا با واکنش تند آن‌ها مواجه می‌شود، به طوری که واتیکان علیه مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) بیانیه‌ای صادر می‌کند.

 

 

*نگرانی صهیونیست‌ها از سربازگیری برای امام زمان(عج) با تیتر «بمب‌های خطرناک»

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به اینکه روزنامه «‌هاآرتص اسرائیل» با تیتر «بمب‌های خطرناک» به واکنش علیه این مسئله پرداخت، افزود: از جمله مسائلی که در این روزنامه در خصوص محفل شیرخوارگان مطرح شده، سربازگیری جمهوری اسلامی ایران است و این ادعا در حالی مطرح شد که شعار مجمع بر این اصل استوار است «شیرخوارگان حسینی نذر قیام مهدوی هستند».

*نارنجکی که در همایش شیرخوراگان حسینی در افغانستان عمل نکرد/ اقدام پلیس هلند در برهم زدن مراسم علی‌اصغر(ع)

وی با بیان اینکه در مراسم شیرخوارگان حسینی در افغانستان حدود 4 سال قبل نارنجکی پرتاب شد که به لطف خدا عمل نکرد، افزود: پلیس هلند سه سال پیش جلسه حضرت علی‌اصغر(ع) را که بسیار هم محدود بود، برهم زد و اعضا و همه افراد را دستگیر کرد و در نهایت مسلمانان علیه پلیس هلند شکایت کرده و خوشبختانه به شکایت آن‌ها رسیدگی شد، نهایتاً مسلمانان سپس با همکاری هم آن محل را خریداری کردند و در آنجا مسجدی با نام حضرت علی‌اصغر(ع) بنا کردند.

 

*شکنجه شدن مسئول مراسم علی‌اصغر(ع) در بحرین/ شرکت بانوان سنی‌مذهب کویت در همایش شیرخوارگان حسینی

منافی‌پور با اعلام اینکه مسئول برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در بحرین «شیخ عبدالعظیم مهتدی» دستگیر و طی شکنجه دست ایشان شکسته شده است، به خبرگزاری فارس گفت: نکته زیبایی که توجه ما را به خودش جلب کرده، شرکت کردن بانوان سنی مذهب در مراسم حضرت علی اصغر(ع) مخصوصاً در کویت و بحرین است، به طوری که یکی از بانوان اهل سنت که در بحرین بعد از گذشت چندین سال صاحب فرزند نمی‌شده، به واسطه شرکت کردن در این جلسات و توسل کردن به حضرت علی اصغر(ع) صاحب فرزند می‌شود که این مسئله در بحرین بازتاب بسیاری داشته است.

 

وی درباره هزینه‌های اجرای این همایش گفت: در داخل ایران حدود 30 مسئول استان در حال فعالیت هستند، همچنین در تهران 4 کارگاه دوخت لباس برپا شده است که تهیه لباس برای خارج از کشور و تا اندازه‌ای استان‌های مختلف را انجام می‌دهد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به اینکه برای اجرای چنین طرح عظیمی نیاز به ورود افراد خیّر احساس می‌شود، اظهار داشت: برای انتخاب مسئولان هر شهر افرادی که قابلیت و توانایی روحی و امکانات اجرای این مراسم را داشته باشند، انتخاب می‌شود، هرچند که دولت و شهرداری تهران قول‌هایی در این باره داده‌اند، اما تاکنون اجرایی نشده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.